Bijstand voor dak- en thuislozen

Participatiewet | Aanvragen

Briefadressen voor daklozen

Dakloos
Als u dakloos bent heeft u geen vaste woning. U slaapt op straat, in leegstaande gebouwen, parken, portieken etc.  of in de maatschappelijke opvang.

Basisregistratie verplicht
In Nederland is het verplicht dat iedere inwoner staat ingeschreven op een woonadres. Deze gegevens staan in de basisregistratie personen (BRP).

Briefadres aanvragen
Wanneer u zich nergens kunt inschrijven heeft onze gemeente de mogelijkheid om u in te schrijven op een door ons beschikbaar gesteld briefadres.

Hoe vraagt u een briefadres aan
U kunt zich dagelijks tussen 9.00 en 17.00 uur melden bij het Sociaal Plein, Wilhelminastraat 1, in Hilversum. Op het Sociaal Plein vult u een formulier in met uw gegevens en de reden van uw aanvraag. Ook vult u in waar u de afgelopen 3 weken hebt geslapen.

Een van onze medewerkers neemt daarna binnen 5 werkdagen telefonisch contact met u op. De medewerker legt tijdens het gesprek uit wat de mogelijkheden zijn en hoe wij u het beste kunnen helpen.

Bijstandsuitkering
Wilt u een bijstandsuitkering aanvragen? Onze medewerker bespreekt alle mogelijkheden tijdens het telefoongesprek en zal eventueel een afspraak met u maken.

Vragen of hulp nodig?

Heeft u vragen? Bel dan (035) 629 27 00. Wij helpen u graag.

 

Briefadressen voor thuislozen

Thuisloos
Als u thuisloos bent heeft u geen vaste woning. U verblijft op verschillende adressen, zoals bij familie en/of vrienden.

Het kan gebeuren dat u zich niet kunt inschrijven op één van deze adressen.

Basisregistratie verplicht
In Nederland is het verplicht dat iedere inwoner staat ingeschreven op een woonadres. Deze gegevens staan in de basisregistratie personen (BRP).

Tijdelijk briefadres voor 3 maanden
In eerste instantie bent u zelf verantwoordelijk voor het verzorgen van een woonadres en een inschrijfadres. Soms lukt dat niet. In dit geval kan de gemeente Hilversum u mogelijk helpen door het aanbieden van een tijdelijk briefadres voor 3 maanden. Zodat u in de tussentijd zelf voor een vaste woonruimte kunt zorgen. Aan deze tijdelijke inschrijving zijn een aantal voorwaarden verbonden. Een belangrijke voorwaarde is dat u grotendeels in de gemeente Hilversum verblijft.

Hoe vraagt u een briefadres aan
U kunt zich dagelijks tussen 9.00 en 17.00 uur melden bij het Sociaal Plein, Wilhelminastraat 1, in Hilversum. Op het Sociaal Plein vult u een formulier in met uw gegevens en de reden van uw aanvraag. Ook vult u in waar u de afgelopen 3 weken hebt geslapen.

Een van onze medewerkers neemt daarna binnen vijf werkdagen telefonisch contact met u op. De medewerker legt tijdens het gesprek uit wat de mogelijkheden zijn en hoe wij u het beste kunnen helpen.

Bijstandsuitkering
Wilt u een bijstandsuitkering aanvragen? Onze medewerker bespreekt alle mogelijkheden tijdens het telefoongesprek en zal eventueel een afspraak met u maken.

Vragen of hulp nodig?

Heeft u vragen? Bel dan (035) 629 27 00. Wij helpen u graag.