Donderdag 2 juni is het tussen 12:00 en 17:00 uur wegens onderhoud niet mogelijk om aanvragen in te dienen via Hilversum.nl. Bijvoorbeeld voor het doorgeven van uw verhuizing of het opvragen van verschillende akten. Onze excuses voor het ongemak.
Regel zaken voor uw uitkering
Ontvangt u een uitkering van de gemeente Hilversum? Dan kunt u veel zaken voor uw uitkering online regelen.
Wij werken met een nieuw digitaal systeem. Hierdoor kan het uploaden van uw bewijsstukken anders zijn dan dat u de afgelopen periode gewend was. Voor het doorgeven van uw loonstrook, uitkeringsspecificatie of andere documenten kunt u de volgende stappen volgen:
- Benader de omgeving voor het uploaden via de knop MijnHilversum (rechtsboven op onze homepage) of via deze knop (=groene knop ‘MijnHilversum Inkomensten’ die reeds op deze pagina staat’)
- Probeer eerst bij uw zaak te komen via de rechterknop ‘zaaknummer: 0 tot 1.000.000’. Dit leidt naar de oude omgeving waar u altijd uw documenten heeft doorgegeven.
- Krijgt u hier melding dat uw zaak is afgesloten, verlaat dan deze omgeving. Benader dan opnieuw de omgeving zoals bij (a).
- En kies nu linker knop ‘Zaaknummer: boven 1.000.000’. Hiermee komt u bij de nieuwe omgeving. Hier kunt u de loonstroken, uitkeringsspecificaties of andere documenten doorgeven.
Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met uw inkomensconsulent.
Wijziging doorgeven en overzichten bekijken
‘Mijn Inkomen’ is een website voor mensen met een uitkering. Hier kunt u de volgende zaken regelen:
Bijvoorbeeld verhuizing, nieuwe baan, scheiding, huwelijk, erfenis, geldprijs.
- Doorgeven dat u naar het buitenland gaat.
- Jaaropgaven en uitkeringsspecificaties opvragen.
- Laatste stortingen bekijken.
- Schuld rondom uw uitkering bekijken.
Inkomsten uit werk doorgeven
Heeft u een uitkering, maar ook inkomsten uit werk? Geef dit elke maand door via uw persoonlijke gemeentepagina op ‘Mijn Hilversum’. U hoeft alleen maar een bankafschrift of loonstrook te uploaden.
Om zaken te kunnen regelen voor uw uitkering, moet u altijd inloggen met uw DigiD. Dit is een inlogcode waarmee u kunt inloggen op websites van de overheid en de zorg
U logt in met een DigiD. Dit is een inlogcode waarmee u kunt inloggen op websites van de overheid en de zorg.
Vragen of hulp nodig?
Bel (035) 623 11 00 voor een afspraak op het Formulierenspreekuur van Versa Maatschappelijk Werk. Of stel uw vraag aan het Sociaal Plein. Neem altijd uw DigiD, loonstrookje en/of bankafschrift mee.
Bekijk ook:
- Download brochure ‘Online Zaken regelen voor uw uitkering’ (pdf 295 kB)
- Uitleg DigiD (meertalig)
Gratis advies bij uw hulpvraag
Zoekt u iemand die met u meedenkt en onafhankelijk advies geeft? Dan kunt u terecht bij MEE. Hulp van MEE kost niets. Kijk hier voor meer informatie.