Tijdelijke headerfoto tbv aangepaste stijlen bug - niet verwijderen aub

Ervaringsverhaal jeugdhulp

'Acute hulp voor mijn kind liep als een geoliede machine' Icoontje Sociaal Plein

‘Ik was al een tijdje aan het tobben. De communicatie met mijn oudste zoontje ging niet goed, de sfeer thuis leed daaronder. Ik ging eerst naar de huisarts, die verwees mij naar een instelling die mij kon helpen met de problemen met mijn zoon. Eigenlijk hielp dat niet erg: we stonden eerst op een wachtlijst en toen zaten er telkens 3 weken tussen de afspraken.

Spoedeisende jeugdhulp thuis
Op school hadden ze ook al gemerkt dat mijn zoon niet lekker in zijn vel zat. Toen ik op een gegeven moment riep dat ik echt nú hulp nodig had, legden zij contact met de gemeente. Die middag nog kwam Jorrit van het Sociaal Plein bij mij thuis om poolshoogte te nemen. Dat vond ik wel heel bijzonder, zo vlug! Jorrit schakelde de Ambulante Spoedeisende Hulp van Youké in. Diezelfde middag zat er een mevrouw van Youké bij mij thuis. We spraken af dat zij vier weken lang zou ‘meelopen’ met ons gezin.

Een verademing
Zo’n één, twee keer per week kwam ze bij ons thuis. Ze voerde gesprekken met mij, mijn man die gelukkig weer terug was en met de kinderen. Het was echt een verademing. Zij had er begrip voor dat ik, met het bedrijf dat ik moet runnen, niet altijd makkelijk ‘in te plannen’ ben. Voor het eerst voelde ik me gehoord! We kregen keurig verslag van al die  gesprekken en Jorrit adviseerde ons vervolgens over hoe we nu verder geholpen kunnen worden.

Ik kan weer verder
Al met al kan ik wel zeggen: zoals mijn aanvraag verliep, dat was een goed geoliede machine! Zo zie je het in het bedrijfsleven niet eens altijd… Ja, ik ben heel blij met de  bemoeienis” van het Sociaal Plein. Ik kan nu weer verder!

De naam van de moeder is om privacyredenen gefingeerd.