Tijdelijke headerfoto tbv aangepaste stijlen bug - niet verwijderen aub

Verlenging parkeervergunningen 2020

Parkeervergunning | Ontheffing voetgangersgebied | Vanaf dinsdag 3 december | Voor 1 januari 2020

Verlengen vanaf dinsdag 3 december

Heeft u een parkeervergunning of een inrijontheffing voor het voetgangersgebied? Verleng uw vergunning of inrijontheffing voor 1 januari 2020. Uw vergunning of inrijontheffing vervalt als u hem niet tijdig verlengt.

Op 3 december ontvangt u een e-mail over het verlengen van uw vergunning. U kunt uw vergunning of ontheffing voor het voetgangersgebied verlengen nadat u deze e-mail heeft gehad.

E-mail

Vooraf controleren wij of u nog aan de voorwaarden voldoet. Voldoet u aan de voorwaarden, dan ontvangt u een e-mail van ons. Vanaf dinsdag 3 december worden de e-mails verstuurd. De e-mail is afkomstig van no-reply@eloketten.nl. In deze mail staat dat uw parkeervergunning of ontheffing in het Digitaal Parkeerloket ‘klaar staat’ om te verlengen.

Hoe verleng ik mijn parkeervergunning of ontheffing?

U verlengt de vergunning of ontheffing door in te loggen bij het Digitaal parkeerloket [https://www.gemeenteportaal.nl/hilversum/eloket/index.html]. Bewoners kunnen inloggen via DigiD. Ondernemers kunnen inloggen via eHerkenning. In het parkeerloket staat de verlenging voor u klaar. Doorloop de stappen en controleer uw gegevens. Tot slot kunt u afrekenen via iDeal. U kunt uw parkeervergunning niet via de parkapp verlengen.

Digitaal parkeerrecht

Als de aanvraag en betaling tijdig – voor 1 januari 2020 - is afgerond, kunt u uw vergunning of ontheffing blijven gebruiken in 2020. U ontvangt het besluit direct per mail. U ontvangt geen papieren vergunning.

Voorkom een boete

Zorg er voor dat u de nieuwe vergunning of ontheffing tijdig – voor 1 januari 2020 – verlengt en betaalt. Zonder betaling verliest u het parkeerrecht en loopt u risico op een boete.

Activeer kenteken bij vergunning of ontheffing op meerdere kentekens

Heeft u een vergunning op meerdere kentekens? Dan moet u elk jaar één van kentekens activeren. Doet u dit niet, dan is de vergunning niet geactiveerd en loopt u risico op een boete

Geen e-mail gehad?

Er kunnen drie redenen zijn dat u geen e-mail heeft gehad:

  1. Het kan zijn dat de mail in uw spamfilter terecht is gekomen. Kijk daar dus ook.
  2. Mogelijk hebben wij niet het juiste e-mail adres. U kunt inloggen in het digitale parkeerloket om te controleren of u uw parkeervergunning of ontheffing klaar staat. Als deze klaar staat, kunt u hem direct verlengen.
  3. U voldoet niet meer aan de voorwaarden voor het verlengen van de vergunning. U ontvangt dan een apart bericht van ons.

Geef uw e-mail adres aan ons door

In het digitale parkeerloket kunt u controleren of wij het (juiste) e-mailadres hebben. Ontbreekt het? Geef deze aan ons door. In het digitaal parkeerloket kunt bij ‘mijn contactgegevens’ zelf uw e-mail adres aanpassen.

Heeft u geen e-mailadres?

U kunt dan op afspraak uw vergunning verlengen op het Stadskantoor.  Klik hier voor het maken van een afspraak

Heeft u geen eHerkenning?

Op de www.eherkenning.nl kunt u informatie vinden over het aanvragen van een eHerkenning. Houd er rekening mee dat het tot 5 werkdagen kan duren voordat u de eHerkenning ontvangt.

Wijziging tarieven

Jaarlijks stelt de gemeenteraad de tarieven van de vergunningen vast. De tarieven voor 2020 zijn in november vastgesteld. De tarieven zijn niet gewijzigd.

Wat controleren wij?

Vooraf controleren wij of u nog aan de voorwaarden voor de parkeervergunning of ontheffing voldoet. De voorwaarden waar u als vergunninghouder aan moet voldoen, leest u in de Parkeerverordening en de Nadere regels parkeervergunning. Hier vindt u de voorwaarden van de ontheffingen voor het voetgangersgebied.

Aanpassen of stoppen digitale parkeervergunning

Gaat u verhuizen, heeft u een andere auto of heeft u de vergunning of ontheffing niet meer nodig? U bent als vergunninghouder zelf verantwoordelijk voor het stopzetten of wijzigen van de vergunning of ontheffing. Dit doet u gemakkelijk zelf via het Digitaal Parkeerloket.

Vragen?

Als u nog vragen heeft, kunt u bellen of een afspraak maken met de afdeling Publiekszaken, telefoonnummer 14035 (bereikbaar van 8.30 – 17.00 uur).