Tijdelijke headerfoto tbv aangepaste stijlen bug - niet verwijderen aub

Meest gestelde vragen

Parkeervergunningen | ParkApp

Ik heb geen DigiD

Een DigiD kunt u aanvragen via www.digid.nl. Wanneer u hier hulp bij nodig heeft kunt u bellen met de DigiD helpdesk via (088) 123 65 55. Het is belangrijk dat u beschikt over een DigiD vóórdat u parkeervergunning gaat aanvragen in het e-loket. Het kan tot 5 werkdagen duren voordat u een digiD ontvangt.

Bedrijven hebben een eHerkenning nodig

Bedrijven loggen in met een eHerkenning. Een eHerkenning is een beveiligde digitale sleutel waarmee bedrijven communiceren met de overheid. Op de website www.eherkenning.nl kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van een eHerkenning. Voor de gemeente Hilversum heeft u een eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 2 nodig.

Kan ik mijn vergunning inzien en wijzigen?

In het digitaal parkeerloket kunt u uw vergunningen inzien en wijzigen. Als u de eerste keer inlogt, moet u uw e-mail adres registreren. Als uw e-mail adres bij ons bekend is, ziet u de knop ‘mijn vergunningen’. Hier kunt u zien welke parkeervergunning u heeft en kunt u wijzigingen  maken.

Waarom moet ik een e-mailadres ingeven in het digitaal parkeerloket?

Wij hebben uw e-mail adres nodig om met u te communiceren over de parkeervergunning. U ontvangt bijvoorbeeld uw parkeervergunning digitaal. Als u een wijziging doorgeeft, ontvangt u hiervan ook een bevestiging per e-mail.

Bij het inloggen in het e-loket krijg ik geen vergunningen te zien.

Als de parkeervergunning of voertuig kenteken niet op u naam staat kunt u niks te zien. Deze gegevens zijn zichtbaar voor de vergunninghouder.

Hoe wijzig ik mijn kenteken?

Als u een nieuwe auto heeft, kunt u uw kenteken wijzigen. U wijzigt uw kenteken gratis in het digitaal loket.

  • Log in digitaal parkeerloket en ga naar ‘mijn vergunningen’.
  • Klik op ‘kenteken wijzigen’.
  • Haal uw oude kenteken weg
  • Vul uw nieuwe kenteken in.
  • Selecteer ook of het een eigen auto of een lease of huurauto betreft.

Is het nieuwe kenteken uw eigen auto dan is de wijziging direct verwerkt en kunt u direct met het 'nieuwe' kenteken parkeren. Is het een leaseauto of huurauto, dan moet u een bewijs uploaden. Bijvoorbeeld een leaseovereenkomst, werkgeversverklaring of huurcontract van de auto. De controle van dit bewijs duurt maximaal 2 werkdagen. U ontvangt een e-mail als de kentekenwijziging is goedgekeurd. Na de goedkeuring per mail kunt u met het nieuwe kenteken parkeren.

Hoe weet toezicht dat ik de parkeervergunning heb?

De handhaver scant uw kenteken en ziet of u een geldige parkeervergunning heeft.

Ik kan niet digitaal een parkeervergunning aanvragen of wijziging. Wat kan ik  doen?              

Als u niet in de mogelijkheid heeft om digitaal een parkeervergunning aan te vragen of te wijzigen, kunt u terecht bij de balie in het stadkantoor. U bent welkom tijdens de openingstijden van maandag t/m vrijdag op afspraak. Een afspraak maakt u gemakkelijk via onze website of telefonisch via telefoonnummer 14 035.     

U neemt de volgende documenten meenemen naar het stadskantoor om een parkeervergunning aan te vragen of te wijzigen:

  • Identiteitsbewijs
  • Kentekenbewijs van uw auto
  • Pinpas
  • DigiD gegevens

Let op: de vergunning moet aangevraagd worden door de persoon die de auto op naam heeft staan (bij de RDW) en direct betaald worden.

De ParkApp functioneert niet op mijn telefoon, waar kan dat aan liggen?

Het niet functioneren van de ParkApp op uw telefoon kan meerdere oorzaken hebben.

  1. Het kan zijn dat u nog geen digitale bezoekersvergunning heeft aangevraagd. U vraagt dan eerst de digitale bezoekersvergunning aan.  Na de aanvraag ontvangt een e-mail met inloggegevens voor de ParkApp. Hiermee koppelt u de app aan uw account.
  2. De betalingen in de ParkApp lukken niet. Dit kan te maken hebben met de koppeling van de app met de betaalapp van uw telefoon. Het kan helpen om op de computer in te loggen op de ParkApp en via uw computer de betalingen te doen.
Hoe werkt de ParkApp

Een handleiding voor het  registreren van een account op de Parkapp en een handleiding voor het gebruik van de bezoeker vergunning, vindt u hier

 

Is het mogelijk om de app op meerdere telefoons te downloaden zodat er meerdere personen bezoek kunnen aan- en afmelden?

Ja dat kan. U kunt de app op meerdere apparaten installeren en met de inloggegevens van de accounthouder inloggen en deze gebruiken. U bepaalt zelf aan wie u de inloggegevens verstrekt.

Mijn bezoek blijft meerdere dagen, hoe meld ik hen dan aan en af?

Als u vooraf al weet hoe laat uw bezoek komt en gaat, kunt u in de App uw bezoek inplannen in de agenda. U vult de datum en de tijd in dat het bezoek verwacht en de datum en tijd dat zij weer vertrekken. Het parkeerrecht op dit kenteken wordt dan automatisch op de opgegeven tijd geactiveerd. Als u het bezoek niet inplant dan moet u het parkeerrecht activeren bij aankomst van uw bezoek. Het parkeerrecht wordt automatisch gestopt om 21:00 uur. De dag erop moet u het  bezoek voor 09:00 uur weer aanmelden. U meldt het bezoek af als zij voor 21:00 uur
vertrekken.

Staat uw vraag er niet bij?

U kunt ons contactformulier invullen, of uw vraag telefonisch stellen aan het Klant Contact Centrum via telefoonnummer 14 035.