Corona

Tijdelijke headerfoto tbv aangepaste stijlen bug - niet verwijderen aub

Meest gestelde vragen

Parkeervergunningen | ParkApp

Ik heb geen DigiD

Een DigiD kunt u aanvragen via www.digid.nl. Wanneer u hier hulp bij nodig heeft kunt u bellen met de DigiD helpdesk via (088) 123 65 55. Het is belangrijk dat u beschikt over een DigiD vóórdat u parkeervergunning gaat aanvragen in het e-loket. Het kan tot 5 werkdagen duren voordat u een digiD ontvangt.

Bedrijven hebben een eHerkenning nodig

Bedrijven loggen in met een eHerkenning. Een eHerkenning is een beveiligde digitale sleutel waarmee bedrijven communiceren met de overheid. Op de website www.eherkenning.nl kunt u meer informatie vinden over het aanvragen van een eHerkenning. Voor de gemeente Hilversum heeft u een eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 2 nodig.

Kan ik mijn vergunning inzien en wijzigen?

In het digitaal parkeerloket kunt u uw vergunningen inzien en wijzigen. Als u de eerste keer inlogt, moet u uw e-mail adres registreren. Als uw e-mail adres bij ons bekend is, ziet u de knop ‘mijn vergunningen’. Hier kunt u zien welke parkeervergunning u heeft en kunt u wijzigingen  maken.

Waarom moet ik een e-mailadres ingeven in het digitaal parkeerloket?

Wij hebben uw e-mail adres nodig om met u te communiceren over de parkeervergunning. U ontvangt bijvoorbeeld uw parkeervergunning digitaal. Als u een wijziging doorgeeft, ontvangt u hiervan ook een bevestiging per e-mail.

Bij het inloggen in het e-loket krijg ik geen vergunningen te zien.

Als de parkeervergunning of voertuig kenteken niet op u naam staat kunt u niks te zien. Deze gegevens zijn zichtbaar voor de vergunninghouder.

Hoe wijzig ik mijn kenteken?

Als u een nieuwe auto heeft, kunt u uw kenteken wijzigen. U wijzigt uw kenteken gratis in het digitaal loket.

  • Log in digitaal parkeerloket en ga naar ‘mijn vergunningen’.
  • Klik op ‘kenteken wijzigen’.
  • Haal uw oude kenteken weg
  • Vul uw nieuwe kenteken in.
  • Selecteer ook of het een eigen auto of een lease of huurauto betreft.

Is het nieuwe kenteken uw eigen auto dan is de wijziging direct verwerkt en kunt u direct met het 'nieuwe' kenteken parkeren. Is het een leaseauto of huurauto, dan moet u een bewijs uploaden. Bijvoorbeeld een leaseovereenkomst, werkgeversverklaring of huurcontract van de auto. De controle van dit bewijs duurt maximaal 2 werkdagen. U ontvangt een e-mail als de kentekenwijziging is goedgekeurd. Na de goedkeuring per mail kunt u met het nieuwe kenteken parkeren.

Hoe weet toezicht dat ik de parkeervergunning heb?

De handhaver scant uw kenteken en ziet of u een geldige parkeervergunning heeft.

Ik kan niet digitaal een parkeervergunning aanvragen of wijziging. Wat kan ik  doen?              

Als u niet in de mogelijkheid heeft om digitaal een parkeervergunning aan te vragen of te wijzigen, kunt u terecht bij de balie in het stadkantoor. U bent welkom tijdens de openingstijden van maandag t/m vrijdag op afspraak. Een afspraak maakt u gemakkelijk via onze website of telefonisch via telefoonnummer 14 035.     

U neemt de volgende documenten meenemen naar het stadskantoor om een parkeervergunning aan te vragen of te wijzigen:

  • Identiteitsbewijs
  • Kentekenbewijs van uw auto
  • Pinpas
  • DigiD gegevens

Let op: de vergunning moet aangevraagd worden door de persoon die de auto op naam heeft staan (bij de RDW) en direct betaald worden.

Hoe werkt de 2PArk app?

De 2Park App is een webapp. Dit betekent dat u de app niet kunt downloaden in de appstore. U kunt de app bereiken door de link aan te klikken of in te typen in de adresbalk van uw webbrowser. De link is: mijn.2park.nl. U moet de link intypen zonder ‘www.’ ervoor.

In de app kunt u inloggen met u gegevens. Meer informatie, instructiefilmpjes en een handleiding vindt u op deze pagina

Is het mogelijk om de app op meerdere telefoons te gebruiken zodat er meerdere personen bezoek kunnen aan- en afmelden?

Ja dat kan. U kunt de app vanaf elk pc, tablet of telefoon bereiken. U kunt zelf bepalen aan wie u de inloggegevens verstrekt. Met uw inloggegevens, kunnen andere familieleden dan u zelf ook bezoek aan- en afmelden.

Mijn bezoek blijft meerdere dagen, hoe meld ik hen dan aan en af?

Als u vooraf al weet hoe laat uw bezoek komt en gaat, kunt u in de App uw bezoek inplannen in de agenda. U vult de datum en de tijd in dat het bezoek verwacht en de datum en tijd dat zij weer vertrekken. Het parkeerrecht op dit kenteken wordt dan automatisch op de opgegeven tijd geactiveerd. Als u het bezoek niet inplant dan moet u het parkeerrecht activeren bij aankomst van uw bezoek. Het parkeerrecht wordt automatisch gestopt om 21:00 uur. De dag erop moet u het  bezoek voor 09:00 uur weer aanmelden. U meldt het bezoek af als zij voor 21:00 uur
vertrekken.

Hoe lang is mijn parkeervergunning geldig?

De meeste parkeervergunningen zijn één kalenderjaar geldig, van 1 januari tot en met 31 december. Als u de vergunning halverwege het jaar aanvraagt, is de vergunning geldig vanaf het moment van aanvraag tot en met 31 december. U moet uw vergunning daarom aan het eind van het jaar verlengen of opnieuw aanvragen.

Mantelzorgvergunningen zijn vanaf het moment van de aanvraag één jaar geldig en hoeven daarom niet verlengd te worden aan het eind van het kalenderjaar.

 

Staat uw vraag er niet bij?

U kunt ons contactformulier invullen, of uw vraag telefonisch stellen aan het Klant Contact Centrum via telefoonnummer 14 035.