Een beeld van de subsidies die de gemeente Hilversum heeft verstrekt op het gebied van Welzijn en Zorg vindt u in het overzicht van de toegekende subsidies in 2017 (pdf, 202 kB)
Om in aanmerking te komen voor een subsidie Welzijn en Zorg moet de aanvraag aan de volgende voorwaarden voldoen:
Meer informatie en advies over het aanvragen van subsidie kunt u verkrijgen via de subsidiecoördinator, Tanja van den Bergh - Kramer, (035) 62 92 496, t.vandenbergh-kramer@hilversum.nl
U kunt een basissubsidie en/ of een programmasubsidie aanvragen. De basissubsidie is langlopend en gericht op de instandhouding van een voorziening die door de gemeente wordt gerekend tot de basisinfrastructuur. De programmasubsidie is flexibel en bedoeld om activiteiten te ondersteunen die bijdragen aan de doelstellingen van de gemeente. In uw aanvraag kiest u voor één van beide subsidies of beide.
De aanvragen worden gebundeld en per kwartaal behandeld. Een Subsidiekamer bestaande uit faciliterende ambtenaren en inwoners adviseert de betreffende wethouder over de ingediende subsidieaanvragen. De betrokken wethouder neemt vervolgens een besluit namens het College.
De uiterste aanvraagdata zijn:
U ontvangt binnen 8 weken na deze data een beslissing op uw aanvraag.