Melden feest op eigen terrein
Vanaf 14 oktober 2020 is er een verbod op evenementen
- Informatie van de Rijksoverheid over coronavirus en evenementen
- Tijdelijke regeling maatregelen covid-19
- Generiek kader RIVM
- Vragen hierover? Mail naar evenementen@hilversum.nl
Organiseert u een feest op uw eigen terrein waarbij de omgeving geluidsoverlast kan ervaren? Zoals bijvoorbeeld een tuinfeest.
Dan moet u dat melden.
Voorwaarden
- Maximaal 1 keer per jaar per adres.
- Tussen 12.00 en 23.00 uur (zondag t/m donderdag) of tussen 12.00 en 0.00 uur (vrijdag en zaterdag).
- Maximaal geluidsniveau 5 meter van de luidsprekers 80 dB(A).
- Buren moeten uiterlijk 3 dagen van tevoren een brief ontvangen over het feest.
- Het feest voldoet aan de regels particuliere feesten (pdf, 71kB).
- U doet minimaal 10 werkdagen van tevoren een melding.
Ontheffing
Voldoet uw feest niet aan de voorwaarden? Dan moet u een ontheffing geluidsoverlast aanvragen. Dit kunt u ook via deze pagina doen. Het college kan dan beslissen om u een ontheffing te verlenen, dit gebeurd echter alleen in bijzondere gevallen.
Meer informatie
Als u nog vragen heeft over meldingen en ontheffingen geluidoverlast kunt u mailen naar toezicht.milieu@hilversum.nl
Kosten
- Melding feest: geen
- Ontheffing geluidsoverlast: € 41.40
U betaalt deze kosten ook als de ontheffing niet wordt gegeven of als u de aanvraag stopt.