Buurt- of straatfeest of kleine activiteit

Coronaregels: Op de website van de Rijksoverheid vindt u alle informatie over coronaregels voor evenementen.

Wilt u een klein evenement organiseren (maximaal 149 mensen), zoals een straatfeest, buurtfeest, sponsorloop, plechtigheid of andere kleinschalige activiteit? Dan moet u dit minimaal 4 weken van tevoren melden aan de gemeente.

Melden klein evenement met DigiD Melden klein evenement met eHerkenning

Voorwaarden

  • het vindt plaats op één dag
  • het vindt plaats van maandag tot en met zaterdag  tussen 10.00 uur en 0.00 uur of op zondag tussen 13.00 uur en 0.00 uur
  • er is van maandag tot en met zaterdag geen muziek vóór 12.00 uur en ná 23.00 uur, ook zondag is er geen muziek ná 23.00 uur
  • de activiteit is niet commercieel
  • er zijn maximaal 149 personen tegelijkertijd aanwezig
  • er is geen bedrijfsmatige verstrekking van alcoholhoudende dranken
  • alleen bouwwerken en objecten, zoals tenten, een podium of een springkussen, kleiner dan 25 m2 mogen geplaatst worden
  • het vindt plaats op één plek of er is een vastgestelde route
  • er is een organisator / verantwoordelijke aanwezig
  • het geluidniveau is maximaal 80 dB(A) en 95 dB(C), gemeten op 5 meter van de speakers
  • Zie voor alle voorschriften Het besluit aanwijzing kleine evenementen gemeente Hilversum 2019

    Voldoet uw evenement niet aan de voorwaarden? Dan heeft u een evenementenvergunning nodig.

Kosten

Een melding doen is gratis.

Bijzonderheden

Voorbeelden van kleine evenementen

  • straatfeest
  • buurtbarbecue
  • sponsorloop
  • kleinschalige plechtigheid
  • Springkussen plaatsen

Na uw melding

  • krijgt u per mail een automatische bevestigingsmail
  • beoordeelt de gemeente of uw melding juist is
  • ontvangt u na de beoordeling een definitieve bevestiging. Die moet u kunnen tonen tijdens het evenement

Let op: als u binnen 15 werkdagen na uw melding nog geen definitieve bevestiging heeft ontvangen, dan mag uw evenement in ieder geval plaatsvinden.