Tijdelijke headerfoto tbv aangepaste stijlen bug - niet verwijderen aub

Adresonderzoek

Voorwaarden | Aanvragen | Resultaat | Kosten

Heeft u het vermoeden dat een persoon nog op uw adres staat ingeschreven, terwijl hij of zij daar niet meer woont? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente.

VoorwaardenKnop afspraak adresonderzoek

  • U kunt het adresonderzoek alleen aanvragen als u zelf op het bewuste adres woont of eigenaar van de woning bent.
  • U moet het adresonderzoek zelf aanvragen, het is niet mogelijk om hiervoor iemand te machtigen.
  • U moet een geldig identiteitsbewijs meesturen of laten zien. 
  • De gemeente kan ook een adresonderzoek starten na een melding door een instantie.

Aanvragen

  • Online: u vult het online formulier ‘adresonderzoek’ in met DigiD via de knop direct regelenKnop adresonderzoek via DigiD direct regelen
  • Online zonder DigiD: u vult het formulier ‘aangifteformulier adresonderzoek’ in en verstuurt deze samen met handtekening (bijvoorbeeld een foto uploaden) en een kopie van uw geldige identiteitsbewijs
  • Persoonlijk: aan de balie van het Stadskantoor. U neemt hierbij een geldig identiteitsbewijs mee. Maak hiervoor een afspraak.

Wij ontvangen graag zoveel mogelijk informatie over de persoon waarnaar adresonderzoek gedaan moet worden:

  • mogelijk nieuw adres
  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • gegevens over de werkgever en/of familie

Post

Ontvangt u post van een persoon die niet (meer) woont op uw adres? Dan vragen wij u deze post ‘retour afzender’ te sturen.

Resultaat

  • Persoon wordt ingeschreven op een nieuw adres (na verhuizing).
  • Persoon blijft ingeschreven staan op huidige adres (als er geen sprake is van verhuizing).
  • Persoon wordt uitgeschreven uit de Basisregistratie Personen (BRP). Dit heeft gevolgen voor het recht op voorzieningen van de overheid (bijvoorbeeld uitkering).

Kosten

  • Adresonderzoek: geen