Donderdag 2 juni is het tussen 12:00 en 17:00 uur wegens onderhoud niet mogelijk om aanvragen in te dienen via Hilversum.nl. Bijvoorbeeld voor het doorgeven van uw verhuizing of het opvragen van verschillende akten. Onze excuses voor het ongemak.
Klachten over de gemeente
Als u ontevreden bent over het optreden van een ambtenaar, afdeling of bestuurder van de gemeente, kunt u een klacht indienen. Wij nemen dan contact met u op.
Melding of bezwaar
- Als u een klacht heeft over bijvoorbeeld losse stoeptegels, overhangende takken, zwerfvuil, kapotte straatverlichting of andere overlast op straat? Dan kunt u hiervoor een melding openbare ruimte doen.
- Wanneer u het niet eens bent met een genomen besluit, bijvoorbeeld verleende vergunningen, verkeersbesluiten of een besluit over uw uitkering, dan kunt u bezwaar maken.
- Bent u het niet eens met uw WOZ-waarde dan kunt u bezwaar maken tegen gemeentelijke belastingen.
Klacht insturen
Een klacht wordt meestal binnen 6 weken afgehandeld. Dit kan met maximaal vier weken worden verlengd. Verder uitstel is mogelijk als u daarmee instemt. U kunt uw klacht digitaal indienen via de knop klacht insturen of per post aan Burgemeester en Wethouders, Postbus 9900, 1201 GM, Hilversum
Vermeld in uw klacht het volgende:
- Duidelijke omschrijving van uw klacht in het Nederlands
- Dagtekening (datum waarop u de brief heeft geschreven)
- Naam en adres
- Handtekening
- Kopieën van alle belangrijke stukken
Voorwaarden
Uw klacht wordt niet in behandeling genomen als deze gaat over een situatie:
- waarover u eerder heeft geklaagd.
- die langer dan 1 jaar geleden is.
- waartegen beroep kan/kon worden aangetekend. Behalve als het gaat over het niet op tijd nemen van een besluit.
- die eerder door een rechterlijke organisatie of administratieve rechter is behandeld.
- die onderdeel is van een opsporingsonderzoek of vervolging op bevel van de officier van justitie.
Klachtencoördinator
Voor meer informatie over het indienen van een klacht over de gemeente kunt u contact opnemen met de klachtencoördinator: (035) 629 27 54. Of mail naar: klachtencoordinator@hilversum.nl.
Ombudsman
Bent u het niet eens met de uitkomst van de klachtenbehandeling? Of komt u er samen met ons niet uit? Dan kunt contact opnemen met de Nationale Ombudsman . Dit bureau is onafhankelijk en doet als externe organisatie onderzoek naar de achtergronden van klachten over gemeenten.