Stempas kwijt, beschadigd of niet ontvangen

De stempassen worden in de week van 6 mei 2024 verstuurd. Uiterlijk 23 mei heeft u uw stempas binnen. Heeft u geen stempas gehad, is uw stempas beschadigd of bent u die kwijt geraakt? Vraag online, schriftelijk of op afspraak en nieuwe stempas aan.

Wat moet u weten

  • U ontvangt uiterlijk 23 mei uw stempas
  • De stempas wordt gestuurd naar het adres waar u op 23 april 2024 stond ingeschreven
  • U bent uw stempas verloren of u heeft na 23 mei geen stempas ontvangen. U bent wel kiesgerechtigd. U kunt een vervangende stempas aanvragen op 3 manieren: online, schriftelijk of op afspraak
  • U kunt tot uiterlijk woensdag 5 juni 2024 voor 12.00 uur een afspraak maken om uw stempas aan te vragen bij het stadskantoor. Tijdens uw afspraak krijgt u uw stempas gelijk mee

Wat moet u doen

Een nieuwe stempas aanvragen kan op op 3 verschillende manieren; Online, schriftelijk, of op afspraak.

Online aanvragen 

Voor het online aanvragen van een nieuwe stempas heeft u uw DigiD nodig.  

Schriftelijk aanvragen

Download het formulier Verzoek om een vervangende stempas via de website van Rijksoverheid. Dit formulier stuurt u naar:

Gemeente Hilversum
Publiekszaken
Antwoordnummer 1199
1200 VB Hilversum

U heeft geen postzegel nodig. 

Aanvragen op afspraak

U maakt een afspraak op het stadskantoor aan de Oude Enghweg 23. Op uw afspraak meldt u zich persoonlijk aan de balie van het stadskantoor.

Voor vragen mailt u naar verkiezingen@hilversum.nl of belt u naar 14 035.